Wednesday, August 6, 2014

Wednesday Blues

#luahan hati

Ya Allah,

Selama ni mungkin aku hidup dalam kesenangan dan keseronokan, hingga kadangkala terbabas lupa pada-Mu, hingga kadangkala kerap mengambil kesempatan dengan mudah - atas sedikit ruang dan peluang yang diberikan, hingga kadangkala mungkin tidak menjalankan amanah dengan sepenuh hati ikhlas dan berdedikasi.

Bila aku diberikan dua pilihan, hati kuat mahu memilih untuk berada di barat, tapi entah kenapa akhirnya timur yang dipilih. Aku hanya mampu berdoa agar pilihan itu adalah pilihan yang tepat. Tapi kenapa kini aku berasa amat sedih dan pedih?

Patutkah aku tetap di barat? Tapi langkah sudah diatur, kepercayaan sudah tercalar, pasti tidak mampu untuk berpatah semula.

Ya Allah,

Kau bantulah kuatkan semangatku,
Lapangkan dadaku,
Moga aku mampu menghadapi sisa2 hari mendatang di barat ini,
Moga aku mampu untuk bertahan di timur kelak.

Ya Allah,

Bila aku di timur nanti,
Kau peliharalah anakku di bawah jagaanMu,
Hindarilah Amina Nawwarah dari perkara2 yang tidak diingini,
Tanamkanlah rasa kasih dan sayang dalam hati pengasuh Amina Nawwarah,
Untuk mengasuh dan menjaga Amina Nawwarah dengan sepenuh tumpuan.

Ya Allah,

Aku memohon ampun atas segala khilafku, khilaf suamiku, khilaf kedua ibubapa kami, adik beradik kami, saudara mara guru2 jiran2 kami,
Ampuni segala salah langkah dan perilaku kami,
Ampuni dosa2 kami..

Ya Allah,

Terima kasih atas semua rezeki yang Engkau kurniakan kepada kami,
nikmat Iman dan Islam,
nikmat kesihatan yang kami masih mampu bernyawa, bernafas di atas bumi sementaraMu ini..

Ya Allah,

Sesungguhnya Engkau Tuhan yang menciptakan kami, Tuhan yang Maha Mengetahui atas segala sesuatu,
Bantulah kami ya Allah,
Bantulah aku ya Allah,
Aku memohon kepadaMu untuk diberikan kekuatan mental dan fizikal,
Untuk meneruskan daya juang di timur nanti,
Tanpa suami yang dikasihi,
Tanpa ahli keluarga yang disayangi..

Ya Allah,

Kau bukakanlah pintu hati majikanku,
Untuk memahami akan keputusanku,
Untuk menerima dengan baik tanpa ada hukum tidak bertempat.

Aku juga memohon dariMu ya Allah,
Moga dia akan mampu berhujah dengan lebih berhemat dan berlemah lembut,
Moga dia menjadi majikan yang disenangi dan disayangi oleh pekerja2nya..

Ameen ya rabbal 'alameen....


Terima kasih ya Allah,

Atas segala2nya...

No comments:

Follow Us @munirahmohdali